A Túraautó Világkupa 3. hétvégéjén életbe lépő súlykompenzáció, valamint a Szlovákia-ringen már megannyiszor tapasztalt hangulat is segítségére lehet Michelisz Norbertnek abban, hogy a hazaihoz hasonlóan a felvidéki pályán is eredményes hétvégét tudjon magáénak.
A Hyundai pilótája az általa vezetett blogban írt arról, hogy hiába a 30 kiló mínusz, borzasztó nehéz még ennek ellenére is megmondani, hogy valójában, mit hozhat ez pontosan a dél-koreai márka konyhájára, mivel a különbségek az idei évben rettentően kicsik a márkák között.
„Hogy ez pontosan mire lehet elég, azt borzasztóan nehéz előre megjósolni, hiszen eddig is annyira kicsik voltak az időkülönbségek a pályán, hogy egy-egy tizedmásodperces különbség több helyezésről döntött.
A Hyundai szempontjából ráadásul két ellentétes versenyhétvégén vagyunk túl: Marokkóban többet reméltünk ahhoz képest, amit elértünk, a Hungaroringen viszont jobban szerepeltünk a vártnál.”– mondta Norbi.
Michelisz nem szeretne nagyon előre bocsátkozni a helyezéseket illetően, de azt gondolja, hogy az első valamint a második időmérőn is valós cél lehet a top 10-be kerülés, ami mindenképpen előre lépés lenne, az eddigi 4 kvalifikációhoz képest, mert bár a Hungaroringen a második időmérőn Pole-t szerzett, előtte sem Marokkóban sem Magyarországon nem jutott be kvalin a legjobb 10 közé.
„Bár így konkrét helyezésekben nehéz gondolkodnom, de az a megérzésem, hogy ezúttal lehet reális esélyünk a top 10-be jutásra mindkét időmérőn. Nem úgy, mint eddig, hogy egy jó fordított rajtrácsos helyezésben kell bízni, hanem remélhetőleg erőből közelebb tudunk kerülni a mezőny elejéhez.”
Az elmúlt esztendőben remekül sikerült Michelisz Norbi számára a szlovák hétvége, a fő futamon rajt-cél győzelmet szerzett.
A diósfürgepatonyi hétvége menetrendje jócskán eltér majd a szokásostól, hiszen a WTCR mezőnye szombaton nem hajt pályára. Pénteken rendezik az összes edzést, vasárnap pedig a 3 futamot, tehát hiába csak két nap fognak versenyautóba ülni a pilóták, azok meglehetősen intenzív időszakok lesznek, melyről Norbi is elmondta véleményét:
„Mivel a futamok esélyeit nagyrészt a kvalifikáció határozza meg, óriási jelentősége lesz annak, hogy az autók tökéletes műszaki állapotban legyenek pénteken, hiszen az a pár óra az egész hétvége eredményességére nagy hatással lesz, és nincs javítási lehetőség, mint egy szokványos versenyhétvégén másnap.” – mondta a magyar pilóta
A másik nagy kérdőjel még a hétvégével kapcsolatban, az nem más, mint az új Yokohama gumik, amik puhább oldalfallal rendelkeznek, mint a korábbi évben.
Ha megnézzük a Szlovákia-ring vonalvezetését, akkor azonnal szembe tűnő, hogy mennyi elnyújtott kanyar van a pályán, melyek jelentősen igénybe veszik az abroncsokat.
Korábban is már jellemző volt ezen a helyszínen a defekt, a WTCC-ben Michelisz is párszor megitta a levét a gumik elhasználódásának.
„Már az időmérőkön oda kell majd figyelni a bal első gumira, hiszen sok nyújtott jobbos kanyar van a pályán, és ha valaki túlerőlteti a gumikat, annak már egy körön is negatív hatása lehet az időeredményre. A 2019-es új gumikeverékek miatt ez tőlem is nagy odafigyelést követel majd”- zárta a Michelisz Norbi.
Érdekesség még, hogy a hétvége szabadkártyás versenyzője az a Luca Engstler lesz, aki Michelisz Norbert csapatában a M1RA-ban versenyzik a TCR Europe sorozatban.
Íme a WTCR Szlovák Hétvégéjének Menetrendje:
05.10. Péntek:
9.15-10.00 -> Első szabadedzés
11.30-12.00 -> Második szabadedzés
13.45-14.15 -> Első időmérő
16.40-17.40 -> Második időmérő
05.12. Vasárnap:
10.45-11.15 -> Első futam (9 kör)
15.15-15.45 -> Második futam (9 kör)
16.45-17.20 -> Harmadik futam (11 kör)
forrás: Michelisz Norbert blog
fotó: Sándor Tamás