Rendkívül eseménydús és izgalmas hétvégén van túl a WTCR mezőnye a Szlovákia-ringet követően. A felvidéki pálya idén sem hazudtolta meg önmagát és pazar futamokat hozott, amik után szerencsére mi magyarok is büszkék lehettünk.
De ne vágjunk egyből bele a közepébe, menjünk szépen sorjában…
Már a pénteki szabadedzéseken, illetve a kvalifikációkon érezhető volt, hogy ez a hétvége kedvezhet a Hyundaioknak, Michelisz Norbi nagyon jól teljesített mindkét gyakorláson és az időmérőkön is.
Az FP1-en 1., az FP2-n pedig 9. lett, ami bizakodásra adhatott számára okot az időmérő edzések előtt. A siker nem is maradt el, az első és a második időmérőn is 2. lett, és mindkétszer márkatársa, a holland Nicky Catsburg mögött végzett. A hondás Tassi Attila számára sajnos nem alakult jól a pénteki nap, a szabadedzéseken valamint a kvalifikációkon sem tudott kiemelkedő teljesítményt nyújtani az első időmérőn 23., míg a másodikon a 21. rajthelyet szerezte meg, ami után egyértelmű volt, ha nem jön az eső vasárnap, nagyon nehéz helyzetben lesz a pontszerzést illetően.
Vasárnap mindenki arra ért ki a diósförgepatonyi versenyhelyszínre, hogy a pálya nedves állapotban van, hiszen szombatról vasárnap reggelre jelentős csapadék áztatta a pályát.
Ám délelőtt fél 11 magasságára, mire a pilóták kiértek a rajtrácsra, hogy megkezdjék az első futamot, a pálya jelentős része felszáradt és már csak néhol voltak vizes foltok. A rajtot követően a pilóták még egy jó darabig csúszkáltak, de nem kellett feltenni az esős pályára alkalmas abroncsokat.
A Start sajnos nem a legjobban sikerült Michelisz Norbi számára, túlságosan kipörögtek a magyar pilóta autójának kerekei és többen is lerajtolták, ám mire elhagyták a kettes kanyart már csak a kínai Ma volt előtte, így Norbi maradt a 2. helyen. A mezőny közepén nagy volt a tülekedés, ketten komolyabban is összeakadtak. A Hondás Guerrieri valamint az az Alfás Ceccon, autója is komolyabban sérült, fel is kényszerültek adni a versenyt. Nagyot autózott az audis Frederic Vervisch, aki jól jött ki a rajt utáni tülekedésekből és 9. helyről indulva néhány kör megtétele után megelőzte Micheliszt nem sokkal később pedig Mát és az élre állt. A középmezőnyben Gordon Shedden mutatott be egy parádés előzést az egyes kanyarban, ahol a két cuprást Panist és Haglöföt egyszerre előzte meg, az audis idén először mutatott meg valamit azon tudásából, amit hosszú évek alatt gyűjtött a BTCC-ben. A futam utolsó köreire Michelisz Mát szorongatta, de előzni sajnos már nem tudott, mert az Alfa nagyon jól mozgott a 3. szektorban, így Norbinak meg kellett elégednie a 3. hellyel, ami egyáltalán nem számított rossz kezdésnek. Tassi Attika a 18. helyen fejezte be a versenyt, így számára a pontszerzés ezúttal elmaradt.
A második futamon Michelisz fő célja a 9. helyről rajtolva egyértelműen az volt, hogy befusson egy stabil pontszerző helyre úgy, hogy közben az autója egyben marad. Ez szerencsére sikerült is, remek előzéseket mutatott be a mezőny sűrűjében, végig követte a csapattársát Catsburgot, és a 6. helyig verekedte fel magát, az utolsó néhány körre utolérte a Volkswagennel versenyző Rob Huffot, de megelőzni már nem tudta.
A 2. futamon kettős győzelmet szerzett az All-Inkl.com Münnich Motorsport: Girolami, Guerrieri sorrendben.
Elképesztő, hogy milyen éve van a két argentin pilótának, akik érezhetően húzzák egymást.
Abszolút jó választás volt a német csapattól, hogy szerződtette őket az idei évre.
Míg a ”privát” hondás csapat remekelt, ez nem volt elmondható a ”gyári” KCMG csapatra, Tiago Monteiro a 16., Tassi pedig a boxban volt kénytelen befejezni a versenyt.
Érthetetlen, hogy a két alakulat között, hogyan lehet ekkora a különbség annak tudatában, hogy Monteiroék a téli időszakban annyi kilométert teszteltek, mint egy teljes WTCR szezon. A csapat elmondása szerint az új Yokohama gumik a problémájuk fő okozója.
A második futamon harmadikként Kevin Ceccon végzett az Alfa Romeóval, látszólag nagyon jót tett, az olasz márkának a súlycsökkentés, ezen a hétvégén 90 kilóval voltak könnyebbek, mint a Honda illetve a Lynk&Co.
Utóbbi márka versenyzői is rendesen szenvedtek Szlovákiában, már a teszteken érezhető volt, hogy nagy a kínai márka lemaradása a többiekhez képest, ami a hétvége hátralévő részében sem változott, csak a mezőny hátsó részében való versenyzésre tellett az erejükből, mind a három futamon.
A Záró futam előtt ismét szemerkélni kezdett az eső, mindenki arra számított, hogyha valamikor akkor most már tényleg elő kell venni a nedves pályára alkalmas abroncsokat. Nem így történt!
A 3. verseny első 4 rajtkockájába ismét ugyan azon pilóták állhattak be, mint az 1. versenyen:
Catsburg, Michelisz, Ma, Haglöf sorrendben.
Catsburg és Michelisz szinte egyszerre jöttek el a piros lámpák kialvását követően, a legjobban azonban a kínai Ma kapta el a rajtot és mindkettejük mellett el tudott menni. Michelisz visszacsúszott harmadiknak, negyedikként pedig Guerrieri fordult az 1-es kanyarban. A rajtot követően ismét nagy volt a tülekedés a mezőny közepén, többen le is csúsztak a pályáról.
Így járt sajnos Attika is, aki a fűről volt kénytelen összeszedni autóját, ennek következtében a Honda hűtője előtt lévő légnyílások eltömődtek, az autóban a víz elkezdett melegedni, Tassinak pedig a boxba kellett hajtani, hogy szerelői kitisztítsák az autó légnyílásait. A gyors box munkát követően a fiatal magyar pilóta visszamehetett a pályára, de lemaradása ekkor már nagyon nagy volt.
3 futamot követően azt gondolom, ki lehet jelenteni, hogy Attika számára igencsak balszerencsése volt a hétvége.
Az élen zajlottak az események, Catsburg autója erőt veszített, ennek következtében Norbi és Ceccon is megtudta előzni. Norbi így feljött a 2. helyre, abba a pozícióba, ahonnan rajtolt. 4 körrel a futam vége előtt Norbi felért az előtte autózó kínai pilótára, – hasonlóan, mint az első futamon -, keményen támadta, az előzés azonban ismét elmaradt, a futam végén az utolsó néhány kanyarban Norbinak már védekeznie is kellett, ugyanis teljesen felért mögé Kevin Ceccon, ami annak volt köszönhető, hogy Michelisz végig csatázott Mával, aki ezáltal lassította őt.
A kockás zászlóhoz tehát Ma, Michelisz, Ceccon sorrendben értek oda.
Remek hétvégét zárt Michelisz Norbi, mindkét időmérőn 4-4 pontot szerzett, három futamon két dobogós helyezést, a második futamon a középmezőnyből rajtolva pedig értékes pontokat gyűjtött, ha ezeket mind összeadjuk, akkor 54 pontot kapunk végösszegül.
Ennyit szerzett Norbi a Szlovákia-ringen, ami nagyon komoly teljesítmény.
Összetettben feljött a 3. helyre, a két argentin Girolami illetve Guerrieri mögé, és legjobb hyundaiosként 102 pontja van, mögötte csapattársa a címvédő Tarquini van a listán 96 egységgel.
Nagyon jól jött ez a hétvége Michelisz számára, ismét visszajött a meccsbe, és újra harcban van a Világkupa győzelemért.
Bízzunk benne, hogy Zandvoortban hasonlóan jól alakul majd Norbi versenyhétvégéje, az biztos, hogy a ritmusból nem fognak kiesni a pilóták, hiszen a holland verseny már most hétvégén lesz.
Hasonló jókat kívánunk Tassi Attikának is, akire rá férne egy jó hétvége a szlovák peches futamokat követően.
fotó: Sándor Tamás